Page 70 - Секретаријат за законодавство
P. 70
на рамка за политика на радио спектарот во Европската заедница
(Одлуката за радио спектрум). Во член 5 за достапноста на инфор
мацијата, земјитечленки се обврзани да се осигураат дека нивната
табела за распределба на радио фрекфенција и инфорамции за пра
вата, условите, процедурите, давачките и таксите кои се однесуваат
на радио спектрумот се објавени доколку се релевантни со цел да
ја постигнат целта која е поставена во член 1. Потребно е оваа ин
формација да се обновува и да се преземаат мерки за да се развие
соодветна база на податоци за да бидат информациите достапни
до јавноста. Ова е пример за одредбата која бара понатамошна им
плементација од страна на земјатачленка и за таа цел оваа одлука
беше транспонирана во хрватскиот закон за електронски комуни
кации како и дополнителна уредба за распределбата на спектрумот
на радио фрекфенциите кои ја регулираат обврската на хрватската
регулаторна агенција за мрежни индустрии (ХАКОМ) за да ја чува
ат и редовно одржуваат базата на податоци за радио фрекфенциите.
Транспозиција на судската пракса на Судот на правдата
Судската пракса во Судот на правадата има голема улога при ела
борацијата на правниот систем на ЕУ, и голем број полиња се ре
гулирани не само од традиционални обврзувачки правни инстру
менти туку и со владеење на Судот преку кое се интерпретира
законодавството на ЕУ.
Судот пресудува при интерпретацијата на законот на ЕУ, спроведу
вајќи го законот и поништувајќи ги правните акти на ЕУ и мора да
се земат истите предвид кога се транспонира законодавството на ЕУ
или можно е да се потребни измени на националниот закон во кој се
транспонира законодавството на ЕУ доколку е спроведено спротив
но на одлуката од Судот. Соодветни хрватски институции потпомог
нати од експерти од страна на МНЕП го следат развојот на правото
на Судот и мора да преземат имплементирачки мерки во согласност
со него. Исто така, во Изјавата за усогласеност, секогаш е потребно
да се даде упатување кон одлуките на Судот кои биле земени пред
вид при транспозицијата на второстепеното законодавство на ЕУ.
Како пример, може да го посoчиме случајот TestAchats (Ц236/9)
кој се однесува на Директивата од Советот 2004/113/ЕЗ од 13 де
68