Page 48 - Секретаријат за законодавство
P. 48

Во некои ретки случаи во некои земји­членки постои можност за
            транспонирање со повикување на соодветните делови од одреден
            правен акт на ЕУ (на пример, големи технички прилози на дирек­
            тиви ­ во домашното право само се повикуваме на овој прилог и
            не ги повторуваме сите податоци). Сепак, малку земји­членки ја
            користат оваа техника, имајќи предвид дека тоа е дискутабилно
            од уставен аспект.

            Двете завршни фази во процесот на приближување се имплемен­
            тацијата и спроведувањето на националните закони кои го транс­
            понираат законодавството на ЕУ.

            Имплементација бара не само донесување нови закони или измени
            на постојните закони во Собранието или подзаконски акти на по­
            ниско ниво, туку и нивна соодветна примена во пракса и управување
            на нивното влијание врз постојната институционална инфраструк­
            тура. Имплементацијата може да бара формирање нови институции
            (на пример, различни регулаторни агенции) или зајакнување на ка­
            пацитетите на постојните. За таа цел, потребно е да се земат пред­
            вид можни финансиски средства потребни за обука, вработување
            или опрема за нови или постоечки институции и нивниот персонал.
            По донесувањето правни акти, потребно е да се воведат неопход­
            ни мерки за следење, надзор, инспекциски контроли, казни и суд­
            ски мерки со цел да се обезбеди дека законот е целосно спроведен.
            Целосно приближување се постигнува кога законите се почитуваат
            целосно и правилно, а ефикасноста на секторска политика се подо­
            брува. Само резултатите од спроведувањето може да го докажат кре­
            дибилитетот на реформите и успешниот процес на приближување.


            3. ПОДГОТВИТЕЛНА РАБОТА
            Во процесот на подготовка на националните правни акти со ко­
            ишто се врши транспонирање на европските правни акти, потреб­
            но е да се следи следната постапка:

            1. Ажурирање на ЕУ прописите (проверка на валидноста на про­
            писите на ЕУ).

            2. Споредба на постоечкото национално законодавство во однос



            46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53